„Kas esame be drabužių? O kas yra drabužiai be mūsų kūnų“, - klausia drabužių dizainerė Ugnė Martinaitytė, prekių ženklo OHMY įkūrėja. Su fotomenininku Vaidu Jokubausku ji šią diskusiją gvildena specialioje fotosesijoje žurnalui „Kūnas Mag“. Joje laikinas duetas nagrinėja kūno ir rūbo ryšį, eksperimentuoja su nuogumu ir rūbo iliuzija ant nuogo kūno, projektoriaus pagalba ant modelio kūno perkeliant neseniai pristatytos Ugnės kolekcijos „Data-Paranoia“ modelius. Tuo tarpu tinklaraštininkas Arnoldas Remeika-Bomberis kalbina dizainerę apie drabužio ir kūno santykį – apie mus be rūbų ir rūbus be mūsų, taip pat ir apie šio optinio eksperimento esmę – apie kūnus ant rūbų ir rūbus ant kūnų.

Idėja: Arnoldas Remeika-Bomberis
Nuotraukos: Vaidas Jokubauskas
Drabužiai: Ugnė Martinaitytė / OHMY
Modelis: Martyna Kasperavičiūtė

Koks Tavo kuriamos mados santykis su kūnu? Kokiems kūnams kuri?

Santykis yra dvejopas. Kuriu drabužius, kurie paslepia kūno formas arba jas išryškina, apnuogina. Kuriu ne kūnams, o žmonėms, kurie nebijo savęs ir savo kūno. Kiekvienoje kolekcijoje, kurią kuriu, yra drabužių, kuriuos drąsiai siūčiau XXL dydžio, bet žmonės dažnai bijo savo kūno, bijo atkreipti į save dėmesį. Manau, drabužis mūsų kūnui suteikia veidą, tad nereikia bijoti jo parodyti.

Tavo nuomone, rūbas tarnauja kūnui, o gal kūnas – rūbui?

Drabužiai turi tarnauti kūnui ir sielai. Mūsų dėvimi drabužiai pasako kas mes, kas mums svarbu, kokios mūsų vertybės, nuostatos, kokie mes. Tai, ką dėvime, yra mūsų identiteto dalis. Rūbai turi tarnauti mums.

Šiemet „Mados infekcijoje“ visiems modeliams uždengei veidus, paslėpei jų tapatybę. Kodėl visi žmonės tapo tiesiog kūnais? O gal mintis buvo visai kita?

Naujausios kolekcijos pristatyme „Data-Paranoia“ veidus uždengiau tam, kad žmogaus nebūtų galima indentifikuoti. Kolekcijos idėja yra apie technologijas, kurių pagalba mūsų privatumas tampa nebekontroliuojamas, baimę būti sekamam kiekviename žingsnyje, nenorą būti atpažįstamam. Žmonės netapo kūnais, jie tapo kovotojais už laisvę ir privatumą. Kolekcijoje naudojami „oversized“ siluetai ir kamufliažiniai raštai sukuria uniformos įvaizdį, paslepia žmogaus figūrą. Visa tai tam, kad žmogų būtų sunku atpažinti, tam, kad drabužis išsakytų žmogaus požiūrį, o veidas ar mimika to požiūrio neišduotų.

Fotosesijoje „Kūnas Mag“ kūnas tapo drobe, o Tavo drabužiai – dažais ant modelio kūno. Kaip gimė fotosesijos idėja?

Idėja gimė galvojant apie tai, kas mums yra drabužis. Juk tai nėra tik funkciją atliekantis daiktas. Kas mes esame be drabužių? Išsigandę, kompleksuoti, nepasitikintys… Drabužis mūsų kūnui yra namai, saugi vieta, kur jaučiamės savimi, jaučiamės užtikrintai. Drabužis – tai plona linija tarp komforto ir diskomforto, tačiau apie tai kasdien negalvojame, nesuteikiame jam tokios galios. Jis sukuria mūsų veidą visuomenėje, mūsų pasitikėjimą. Fotosesijoje drabužių projekcijos ir printai aprengė nuogą kūną, nes kūnas yra drobė, o mes joje sukuriame tokį paveikslą, kokį norime matyti patys.

 

Naujausius prekių ženklo OHMY darbus iš kolekcijos „Data-Paranoia“ galite pamatyti virtualiame showroome Bomberis: http://bomberis.com/designer/ugne-martinaityte-ohmy/