UŽSIDAROME NERIBOTAM LAIKUI

Paskutiniai vienetai su nuolaidomis

Axy

Tepaluoti mechaniko drabužiai, sukurti dviejų lesbiečių ir skirti homoseskualams – kažkas taip apibūdino pirmąją vyriškų drabužių prekės ženklo AXY kolekciją. AXY įkūrusios merginos, Dora ir Agnė, tokią kritiką paverčia reklama ir juokiasi. Dora Adomavičiūtė yra toji, kuri siuva, dažo, kuria, o Agnė Pučkoriutė – skaičiuoja ir atstovauja. Pasak tų pačių kritikų, ne moterys turėtų kurti drabužius vyrams. Tačiau, jei nebūčiau pertraukusi Doros, ji būtų iki kavos puodelio dugno vardinusi, kokių drabužių reikia vyrams. Taigi, sujungusios kūrybą, ekonomiką ir pakėlusios nosis viršun, merginos pristatė pirmąją kolekciją One, „respect your shadow“. Apie ją, vyrus ir tai, kodėl mada gali būti įrankis įkurti drąsią jaunų žmonių gaują, – interviu su AXY įkūrėjoms.

Jeigu AXY galėtų prabilti minioms, kokią žinią praneštumėte?

Tai yra klausimas, apie kurį dažnai diskutuojame. Žmonės per dažnai slepiasi po drabužiais ir logotipais. AXY logotipo matomose vietose nėra. Manome, kad žmogus neturėtų sava išvaizda pasakoti apie save pagal tai, kokie logotipai matomi ant jo krūtinės. Pirmosios kolekcijos šūkis „respect your shadow“ (liet. „gerbk savo šešėlį“). Skatiname įsgilinti į save, atrasti savo vidinius šešėlius, neigiamas savybes ir nebeslėpti to nuo visuomenės.

O kaip gerbti savo šešėlį?

Tiesiog priimti save tokį, koks esi. Tu esi tas žmogus, kuris visada bus su tavimi. Norėtumėme, kad AXY būtų ne tik prekės ženklas, o ir judėjimas. Erzina, kai žmonės nemąsto kritiškai ir per daug rūpinasi dėl stereotipiškų dalykų. Stereotipai susiję ir su tais pačiais logotipais. Jei nenešioji konkrečių sportbačių ar marškinėlių brandų – esi nevykėlis. Rodos, drabužis yra pirmasis dalykas, kurį pamatome, tačiau, kai visi rengiasi vienodai – dingsta individualumas. Būtent todėl nusprendėme kolekcijos drabužius dažyti rankomis, išgaunant dalinai atsitiktinius rezultatus. Kiekvienas kolekcijos „ONE“ drabužis yra skirtingai dėmėtas, pabrėždamas tiek savo, tiek jį dėvinčio žmogaus išskirtinumą.

Axy
Axy

Kiek kartų prisiliečiate prie kūrinio prieš atiduodadamos drabužį klientui?

Esame dviese: Dora – atsakinga už dizainą ir Agnė – rūpinasi skaičiais ir kitais svarbiais dalykais. Mes prisiliečiame prie drabužio kiekviename etape, tačiau šį kartą reikėjo pagaminti daug drabužių per trumpą laikotarpį, todėl turėjome paprašyti pagalbos juos siuvant. Tačiau drabužiai nudažyti šiomis rankomis, kurias matai, jomis kabinome etiketes, lyginome kiekvieną drabužį ir pakavome.

O kaip jūs supratote, ko reikia vyrams?

Mums malonu kurti drabužius vyriškam kūnui. Tarp lietuvių kūrėjų, mažesnių prekės ženklų, yra nedaug, kurie siūlo kokybiškus vyriškus drabužius. O dažniausiai ant vyrų nešiojamų marškinėlių ir džemperių „šviečia“ skirtingi logotipai. Šios priežastys paskatino kurti įvairius drabužius: šortus, sportines kelnes, marškinėlius, džinsus, marškinius. Konsultuojamės su draugais, klausinėjame, kur jiems reikalingos kišenės ir kiti praktiški dalykai ant drabužių.

Ar jūsų kuriami drabužiai yra unisex?

Moterys irgi perka AXY drabužius, bet apsirengusi juos ji tikrai neatrodys moteriškai. Unisex mums reiškia madą, kuri neįpareigoja atrodyti nei vyriškai, nei moteriškai.

Ar klesti seksizmas madoje, net kai atsiranda daug naujų kūrėjų?

Seksizmas klesti visame grožio pasaulyje. Net pasakymas „palepink save“ skamba moteriškai, bet taip juk neturėtų būti. Tu turi teisę mėgautis visais malonumais, nepaisant to, kas pas tave yra tarp kojų. Drabužiais taip pat.

Sakote, kad vyrai turi lepinti savo kūną, kaip jiems tai daryti?

Leisti, kad kas nors pamasažuotų, pasportuoti, pajudėti, gerti daug vandens. Trijų aukštų parduotuvėse dažniausiai bent du su puse aukšto skirti moterų rūbams. Vyrai, nors daug kam atrodo kitaip, irgi nori nusipirkti ką nors gražaus sau, tarkime, drabužį, kurio audinys maloniai priglunda prie kūno.

Axy

Kaip išrinkti ir kur rasti maloniai prie kūno priglundančius audinius?

Palietus pirštais išsyk jauti, ar audinys kietas, ar minkštas. Kartais net labai plonas audinys gali būti labai šiurkštus. Kol kas medžiagas perkame Lietuvoje. Šios kolekcijos drabužiai prieš dažant buvo šviesūs arba balti, todėl rasti audinių nebuvo sunku, mat neturėjome didelių reikalavimų raštams ir spalvoms. Šį kartą buvo svarbiausia tai, kad jie būtų patvarūs, kokybiški ir malonūs.

Sakote, kad AXY kritiką paverčia reklama, o kaip aprengtumėte homofobą?

Aprengtumėme jį AXY drabužiais, pažiūrėtume, ar užsidegs (šypsosi).

Esate kalbėję apie vyrų kūnų standartus ir įvaizdį madoje. Kokia yra sąsaja tarp drabužių ir meilės savo kūnui?

Žiūrint į praeivius gatvėje akivaidžiai matosi, kas myli savo kūną, o kas ne. Jei myli, nori, kad jis turėtų gražius namus – gražią aprangą. Yra žmonių, kuriems visiškai nerūpi, kaip apsirengti. Drabužiai yra tie nebylūs žodžiai prieš tavo ištartus žodžius. Drabužiais pasakai, ar tu esi įdomus ir kūrybiškas žmogus.

Neseniai viešojoje erdvėje vyko diskusijos apie tai, kad Vilnius – prekės ženklų miestas. Ką manote apie tokią nuomonę?

Tai yra teisingas teiginys, bet yra daug kūrėjų, gaminančių vienodus drabužius, kuriuos iš kitų išskiria tik logotipas. Labai smagu, jog žmonės kuria, ir džiugu dėl tų, kurie perka ir dėvi tuos drabužius. Tačiau Lietuvos rinkoje jų tiek daug, kad tai šiek tiek klaidina klientą, neskiriantį kokybiškos profesionalų produkcijos nuo tos, kurią kažkas kuria laisvu metu dėl papildomų pajamų. Iš dalies dėl to drąsiai pradėjome kurti, norėdamos, kad tai būtų ne tik prekės ženklas, o ir judėjimas. Drabužiai – priemonė kurti savo gaują.

Kokie vyrai dėvi AXY?

Dažniausiai kūrybiški, išsiskirti nebijantys vaikinai. Pažįstantys ir vertinantys savo unikalumą.

Koks vyriškas kūnas yra gražus?

Mikelandželo Dovydas – estetiškai gražiausias kūnas. Gražu ir tai, kas paprastai laikoma trūkumu – strazdanos, tarpas tarp danų, atlėpusios ausys, išsprogusios akys. Tačiau tai dažniausiai gražu tuomet, kai iš žmogaus sklinda pasitikėjimas savimi.

Ar kuriant AXY jums rūpi vyriško kūno standartai?

Norėtųsi, kad drabužiai tiktų visiems, ir kad mes nediskriminuotume „alaus pilvų“. Tačiau pirmąją kolekciją ribojo tai, kad negalėjome pasiūti daug skirtingų dydžių drabužių. Dažnai kalbame, kad moterų grožio standartai yra griežti ir pamirštame, kad lygiai tokioje pačioje situacijoje atsidūria vyrai. Dabar populiariausi raumeningi ir bardzoti. Tai nurodo, kas turėtų būti gražu, o būna ir taip: pažvelgi į draugą, ant kurio smakro tiesiog nieko nevyksta, bet jis juk vis tiek gražus. Kai užmirštame tą „tikrą“ grožį, medijos mums tai primena. Tačiau neturėtumėme diskriminuoti tų, kas negali tokio grožio pasiekti dėl plaukų spalvos, rasės, ūgio ar panašiai.

Ar paslėptas logotipas netrukdo atskleisti savo asmenybės?

Dėvėdamas drabužius su logotipais matomose vietose, reklamuoji juos. Be logotipo esi ne prekės ženklo nešėjas, o pats savimi. Pamačius žmogų apsirengusį drabužiais be logotipų, jo finansinė būklė nėra tokia aiški ir tada galima pastebėti daug daugiau. Mums nereikia vaikščiojančių reklamų. Ieškome ne tik klientų, o ir tų, su kuriais galėtumėme pasikalbėti apie mums svarbius dalykus, pasidalinti idėjomis.

Tekstas: Indrė Ožalinskaitė
Nuotraukos: Sonata Blažytė

Modeliai: Matas Dūda ir Gvidas Pakarklis
Make-up: Austėja Marija Jaščaninaitė
Batai: SALT concept parduotuvė

Uždaryti
Prisijungti
Uždaryti
Krepšelis (0)

Krepšelyje nėra produktų. Krepšelyje nėra produktų.





0