Lapkričio 19–26 d. Plungėje, Kaišiadoryse, Kėdainiuose ir Kaune bus pristatytas Ugnės Dievaitytės ir Koke Armero bendras darbas – šokio spektaklis „Ilgesys“ (isp. „Anhelo“). Madride gyvenanti ir kurianti lietuvė kartu su gyvenimo draugu Koke Armero spektaklio metu kvies keliauti žmogiškais santykių labirintais, kuriuose ne kartą pasiklydę ar ilgesingai ieškoję pilnatvės, tikriausiai, esame kiekvienas iš mūsų.

Tekstas: Eglė Nešukaitytė
Nuotraukos: Eva Viera

Kokia pagrindinė spektaklio „Ilgesys“ idėja?

Tai yra dviejų žmonių kelionė kartu – priimant ir gerus, laimingus momentus, ir nelaimingus. Bandome atskleisti žmogaus ir jo kuriamų santykių sudėtingumą. Pirmoji spektaklio dalis yra daugiau susijusi su subtiliu, mažai pažįstamu, siurrealistišku, sapnišku pasauliu – tuo, kas yra mūsų viduje, tai, ką išgyvename, jaučiame, įsivaizduojame ir netgi tai, ko patys nesuvokiame ir ko neišreiškiame. Keliaujame iš šio neapibrėžtumo iki kasdieniškumo ir įprastumo. To, ką mes matome nuolat – kaip žmonės bendrauja.

Kas šiame spektaklyje yra kūnas?

Spektaklio idėja ir pats spektaklis yra kūnas. Mes tiesiog improvizavome kartu ir žiūrėjome, kas vyksta tarp mūsų kūnų, čia ir dabar. Spektaklis yra fiziškas, bet jis neturi choreografijos – jis yra daugiau fiziškas nei šokiškas. Žinoma, yra šokio elementų, tačiau jo pagrindas – kūnas.

Kodėl „Ilgesys“?

„Ilgesys“ yra vertimas iš ispaniško žodžio „Anhelo“. Tai didžiulis troškimas kažko, ko tu neturi. Gali ilgėtis kažko praeityje, bet taip pat gali ilgėtis ir to, ko neturi ir ką jau tam tikra prasme pažįsti. Tu žinai, ko tu nori, tu tai kažkada gal netgi jau pajutai, išgyvenai. Tad mes keliaujame kartu, patirdami viską – atitolstame, priartėjame, susitinkame, išsiskiriame – ir mes abu ilgimės, trokštame, norime kažko, ko čia ir dabar neturime. Visas spektaklis ir yra ieškojimas to, ko neturime, ir, greičiausiai, – to atradimas. Vėlgi – su klaustuku – ar atradome, ar keliausime ir ieškosime toliau?

Kas jums yra emocinis intelektas?

Mums emocinis intelektas yra tai, kaip tu sugebi išreikšti emocijas. Spektaklyje mes komunikuojame vienas su kitu kūno išraiška. Lygiai taip pat komunikuojame ir su žiūrovu – per neverbalinę kalbą. Tai ir yra emocinio intelekto išraiška arba jos praktikavimas, vystymas.

Ką prieš ateinant į spektaklį žiūrovas turėtų žinoti?

Informacijos arba žinių atžvilgiu nieko žinoti nereikia. Mano patarimas būtų spektaklį žiūrėti daugiau intuityviai, emociškai, jusliškai, o ne racionaliai. Todėl siūlau ateiti, atsisėsti ir tiesiog stebėti bei leisti, kad visa informacija ateitų ne per galvą, o per širdį, intuiciją, jausmus, per kūną.

Spektaklio premjeros:

Lapkričio 19 d., Plungė, Plungės kultūros centras
Lapkričio 21 d., Kėdainiai, Kėdainių kultūros centras
Lapkričio 24 d., Kaišiadorys, Kaišiadorių kulūros centras
Lapkričio 26 d., Kaunas, Aura+